Logotypy EFS

E-mail:
zsbrybnik@gmail.com
Technikum akademickie
Posiadamy status techników akademickich następujących ośrodków:
Politechnika śląska

Konkurencyjność uczniów ZSB w Rybniku na rynku pracy

Erasmus +

Wycieczka klasowa do Srebrnej Góry

W dniach od 12 .06 – 14.06.2024 klasa 2iA zasilona śmiałkami z 2fA, 2iB, 3fA udały się do Srebrnej Góry na wycieczkę. Już od września trwały przygotowania kondycyjne do tej eskapady. Nauczyciele i uczniowie, z obciążeniem (książki, zeszyty, kanapki, napoje), śmigali wytrwale pomiędzy górnym a dolnym budynkiem ZSB, pokonując przewyższenia (aklimatyzacja na wysokościach), niezliczoną ilość schodów, czasami w ekstremalnych warunkach pogodowych. W czerwcu doszliśmy do wniosku, że jesteśmy gotowi na wszystko!

Ruszyliśmy. Grupa szturmowa w składzie:

Kierownik wyprawy – Jolanta Dziewior

Tłumacz j. niemieckiego – Magdalena Szklanny

Tłumacz j. angielskiego – Ewa Markiewka

Koordynator ds. finansów – Anna Wicenciak

Grupa szturmowa: 2iA, ekipa wspierająca: reprezentanci 2iB, 2fA,3fA.

12.06 przybyliśmy na miejsce. Chociaż zmęczeni podejściem do bazy – schronisko „Hubertus”, szybko przepakowaliśmy sprzęt i pod okiem miejscowego szerpy i przewodnika Grzegorza, ruszyliśmy w nieznane. Dotarliśmy pod wiadukt. Nogi ugięły się pod nami. Honor i ambicja podpowiadały nam jednak, że nie ma  litości. Niczym komandosi elitarnej jednostki, odważnie zjeżdżaliśmy w trzydziestometrową przepaść, nie z nami te numery! Trening czyni mistrza! Ściankę wspinaczkową wciągnęliśmy nosem i wtedy nastąpił spadek zasilania…. Powlekliśmy się uzupełnić kalorie i udać na z góry upatrzone pozycje…..padliśmy na wyrka.

Następnego dnia ruszyliśmy odbić fort Ostróg . Tam powitał nas niesamowity dowódca – przewodnik, który opowiedział nam historię polskich żołnierzy, osadzonych w niemieckim więzieniu o zaostrzonym rygorze. Potem, zanurzyliśmy się w czeluściach pobliskiej sztolni. Przedzierając się przez zarośla, atakując strome wzniesienia, dotarliśmy do bazy. Po obiedzie, udaliśmy się na zajęcia integracyjne. Następnie, najlepiej przygotowani kondycyjnie zawodnicy, odkrywali tajemnice kopalni srebra „Amelia”. Oprowadzał nas po niej jej właściciel, pasjonat historii, poszukiwacz skarbów – rybniczanin – Jan Duerschlag. Warto dodać, że byliśmy pierwszą grupą zorganizowaną, którą pan Janek zaprosił do zwiedzania tajemniczych, średniowiecznych, podziemnych korytarzy. Wieczorem piekliśmy kiełbasy i przy ognisku, dzieliliśmy się wrażeniami.

Ostatniego dnia wyprawy zwiedzaliśmy Srebrną Górę, uczestnicząc w grze miejskiej. Emocje sięgały zenitu. Okazało się, że uczniowie są nie tylko uzdolnieni informatycznie. Szpiegowskie i wywiadowcze zdolności ujawniły się, gdy wydobywali zeznania od tubylców ale również szpiegowali przeciwników, aby wygrać konkurencję i odebrać nagrodę w pobliskim sklepie. Zmęczeni, pełni wrażeń udaliśmy się do autokaru….. No cóż… do domu czas….